Alimente necesare pentru a menţine rinichii sănătoşi

Posted by

Rinichii sunt organe vitale interne situate în partea superioară a abdomenului, cu rol principal de a filtra sângele şi de a elimina prin urină substanţele dăunătoare sau inutile organismului.

Rinichii sunt organe pereche, situaţi de o parte şi de alta a coloanei vertebrale, care reglează compoziţia urinei, presiunea sanguină, raportul baze-acizi(pH), mineralizarea osoasă şi procesul de formare a globulelor roşii în măduva osoasă.

Pentru a menţine rinichii sănătoşi sau pentru a-i trata de diferite afecţiuni, este foarte important să acordăm atenţie alimentaţiei.

Persoanele care suferă de boli renale cronice (au un risc mai mare de a dezvolta boli cardiovasculare) sau urmează dializă sunt sfătuite să consume alimente bogate în antioxidanţi, care ajută la neutralizarea radicalilor liberi şi implicit, a menţinerea sănătăţii rinichilor:

Varza:
Varza este bogată în fitochimicale, compuşi chimici care ȋmpiedică acţiunea negativă a radicalilor liberi.

Totodată, fitochimicalele protejează organismul impotrva cancerului, susţinând, de asemenea, sănătatea sistemului cardiovascular.

Sulforafanul previne sau chiar stopează creşterea celulelor canceroase.

Un alt motiv pentru care varza ar trebui introdusă în dieta pentru sănătatea rinichilor este conţinutul scăzut de potasiu, ea fiind recunoscută ca fiind foarte bună pentru bolnavii de rinichi care urmează dializă.

Conopida:
Conopida este o legumă cruciferă bogată în vitamina C, fiind o sursă bună de fibre şi acid folic.

Are un conţinut generoşi de compuşi (indoli, glucosinolați, tiocianaţi) benefici pentru ficat, pe care îl ajută să neutralizeze substanţele toxice care ar putea aduce prejudicii membranelor celulare şi ADN-ului.

Conopida conţine betacaroten, acid folic, potasiu şi seleniu, care întăresc sistemul imunitar şi ţin la distanţă cancerul, fiind, de asemenea, bună pentru digestie.

Ceapa:
Ceapa albă sau roşie ajută la scăderea colesterolului, conţine vitamine şi minerale, şi este excelentă pentru întărirea sistemului imunitar.

Totodată, această legumă este bogată în flavonoide, îndeosebi quercetină, un antioxidant puternic care scade riscul apariţiei bolilor de inimă şi protejează împotriva multor tipuri de cancer.

Cu un conţinut redus de potasiu şi o sursă adecvată de crom, ceapa ajută la metabolizarea glucidelor, grăsimilor şi proteinelor, fiind recomandată cu încredere în dietele pentru boli renale.

Merele:
Consumul regulat de mere cu coajă (în special cele roşii) ţine la distanţă afecţiunile inimii, reduce riscul de cancer şi menţine rinichii sănătoşi.

Merele reduc colesterolul, reduc constipaţia, protejează împotriva bolilor cardiovasculare şi sunt bogate în compuşi cu rol antiinflamator.

Cireşele şi vişinele:
Atât cireşele, cât şi vişinele, sunt fructe bogate în antioxidanţi şi fitochimicale care protejează inima, scad colesterolul şi detoxifică organismul, având un rol important în menţinerea rinichilor sănătoşi.

Pot fi consumate în stare proaspătă, sub formă de suc sau adăugate în compoziţia prăjiturilor.

Peştele de apă dulce:
Peştele de apă dulce are un conţinut redus de potasiu şi conţine acizi graşi esenţiali Omega 3 şi Omega 6 care protejează inima şi întăresc sistemul imunitar.

Consumat de 2-3 ori pe săptămână, peştele ajută la acumularea de grăsimi bune în organism şi diminuarea colesterolului ‘’rău’’, luptând împotriva bolilor, precum cele cardiovasculare, anemiei, dereglări ale glandei tiroide şi cancerului.

Uleiul de măsline:
Uleiul de măsline conţine grăsimi mononesaturate, sănătoase, care protejează împotriva oxidării.

Este o sursă importantă de acid oleic, un acid gras antiinflamator, conţine polifenoli şi compuşi antioxidanţi care previn inflamația şi oxidarea.

Înlocuirea altor tipuri de uleiuri cu cel de măsline, virgin sau extravirgin (cantităţi mai mari de antioxidanţi) scad riscul dezvoltării bolilor cardiovasculare şi de cancer, combate afecţiunile de ulcer sau de gastrită.

Acesta a fost articolul: Alimente necesare pentru a menţine rinichii sănătoşi.