Cele mai cunoscute nave-fantomă, de care nu ai auzit niciodată

Posted by

Mister, teamă… enigme… poveștile cu nave fantomă au fost trecute de-a lungul secolelor de marinari și pescari din tată în fiu, unele, timp de secole întregi. Altele au fost preluate de presă și transformate în subiecte de roman, apoi de film. Aceste nave misterioase sunt descrise, fantezist, ca fantome care se materializează în mijlocul mării și dispar repede. În plus, navele abandonate, care se găsesc în derivă, lăsate pustii în circumstanțe înfricoșătoare și criptice, sunt, de asemenea, incluse în această categorie. Deși toate acestea sunt legende marine, uneori lipsite de autenticitate, unele dintre aceste nave bântuite continuă să provoace speculații înfricoșătoare. Vă prezentăm zece astfel de nave misterioase, care cu siguranță vă vor face pielea de găină.

Caleuche
Este o legendă din mitologia Chilota, unde este descrisă ca o navă fantomă, care apare în fiecare seară lângă insula Chiloe. Se spune că nava poartă spiritele tuturor oamenilor care s-au înecat pe mare. Caleuche este deosebit de frumoasă, luminoasă și veselă, întotdeauna înconjurată de muzică de petrecere și râsete. Cu toate acestea, ea rămâne vizibilă doar câteva clipe, după care dispare brusc sau se scufundă sub apă. Trei „spirite de apă” o însoțesc – Sirena Chilota, Pincoya și Picoy – care seamănă cu sirenele, adună spiritele celor înecați.

SS Valencia
În 1906, SS Valencia s-a scufundat în largul coastei Vancouver, Columbia Britanică, după ce a întâlnit vreme rea în apropierea Capului Mendocino și a devenit, apoi, subiect de povești misterioase cu fantome. 37 din 108 persoane s-au salvat, folosind bărcile de salvare, dintre care una pur și simplu a dispărut. Decenii după aceastăp tragedie, încă mai există pescari care susțin că au văzut, în acea zonă a mării, o navă care seamănă cu SS Valencia, cu schelete la bord.

Ourang Medan
În 1947, două nave americane au primit un apel de urgență, în timp ce treceau prin strâmtoarea Malacca, de la Ourang Medan. Operatorul care a efectuat apelul a susținut că este membru al echipajului și a spus că toți cei aflați la bord sunt morți. Ultimile sale vorbe au fost „eu mor”. Ajunși, cu toată vitez, la locul din care provenea semnalul, salvatorii au găsit nava nevătămată, dar întregul echipaj, inclusiv câinele, a fost găsit mort, având pe fețe expresii îngrozite. Înainte de începerea anchetei oficiale, nava abandonată a luat foc și a explodat. Motivul probabil ar putea fi supraexpunerea la nitroglicerină, pe care o transporta ilegal.

Carroll A. Deering
Această navă a naufragiat lângă Cape Hatteras, Carolina de Nord, în 1921, unde a rămas blocată câteva zile înainte ca orice echipă de salvare să poată sosi. Mai târziu, Garda de Coastă a constatat că echipamentul, jurnalul de bord și două bărci de salvare lipseau de pe nava abandonată, de altfel rămasă întreagă. Ancheta a arătat că alte câteva nave au dispărut, în circumstanțe misterioase, în același timp. Motivele invocate ar putea fi pirații, răscoala echipajelor sau activitatea extraterestră din jurul infamului triunghi al Bermudelor.

Baychimo
Construită la începutul anilor 1920, aceasta este una dintre navele-fantomă din viața reală, care a fost, în 1931, prinsă în gheața de lângă Alaska, fără a lăsa proprietarului Hudson Bay Company altă variantă decât să o abandoneze. Cu toate acestea, uimitor, nava a rămas în derivă pentru următorii 38 de ani și a fost văzut frecvent plutind, fără țintă, în apele din largul Alaska. Starea vremii a făcut întotdeauna imposibilă recuperarea ei, iar în 1969 a dispărut complet. Câteva expediții au fost lansate de atunci pentru a urmări această misterioasă navă-fantomă, fără succes.

Octavius
Octavius a devenit mai mult decât o legendă în 1775, când o balenieră numită Herald a descoperit-o plutind fără țintă pe coasta Groenlandei, cu tot echipajul său înghețat, din cauza frigului arctic. Căpitanul navei a fost găsit așezat la biroul său, cu un jurnal de bord în față și terminând o înregistrare din 1762. Legătura cu acest lucru ar putea însemna că Octavius era în derivă de 13 ani și traversat Atlanticul ca o navă fantomă.

Mary Celeste
Probabil cea mai cunoscută poveste cu nave fantomă are ca subiect central nava Mary Celeste, găsită în derivă în Oceanul Atlantic în 1872, într-o stare perfectă, cu toate pânzele încă în sus, lucrurile personale ale echipajului intacte și cu o magazie în care se aflau1500 de butoaie de alcool neatinse. Singurele lucruri care lipseau erau barca de salvare, jurnalul căpitanului și, cel mai important, întregul echipaj. Întrucât un atac al piraților a fost scos din calcul, au fost dezvoltate alte teorii: rebeliunea echipajului, sau consumul de alimente otrăvitoare care duc la nebunie. Cu toate acestea, cea mai rezonabilă explicație a fost că ar fi existat o furtună, sau un fel de problemă tehnică, obligând echipajul să abandoneze imediat nava, în barca de salvare și să moară, mai târziu, de foate și de sete, pe mare.

Olandezul Zburător
În folclorul maritim, această navă fantomă a avut cel mai mare impact, în ce privește miturile și legendele mărilor. A devenit subiect de romane și de filme în nenumărate rânduri. Căpitanul acesteia, Van der Decken, aflat în drum spre Indiile de Est, a încercat să-și conducă nava prin condițiile meteorologice nefavorabile de la Capul Bunei Speranțe. A eșuat lamentabil, chiar și după ce a jurat că nu se va scufunda, chiar dacă va pluti în derivă, până la Ziua de Apoi, dacă va fi nevoie. Legenda spune că atunci au fost blestemați să navigheze oceanele, pentru eternitate. Până în prezent, sute de pescari și marinari au povestit că au au văzut cu ochii lor Olandezul Zburător, care își continuă călătoria fără sfârșit peste ape.